Din el (Göteborg energi)

Din el

Varumärket DinEl skapades 1 april 2009 så vi är ett relativt ungt företag på marknaden. Vi har under vårt första levnadsår hunnit med en hel del saker – vår ambitionsnivå var hög från början och vi har inte slagit av på takten. Vi har sagt att vi skall lyssna på er kunder och sedan efter bästa förmåga skapa och utveckla elhandelsföretaget DinEl – tillsammans skall vi bli bättre.

Ni – våra kunder – flaggade för 3 områden som låg högt på prioritetslistan.

Miljön
Priset
Krångligt med el
Dessa har varit våra primära ledstjärnor under vårt första år och detta är vad vi har levererat:

Miljö:

– Vi har förnybar el som standard till alla privatkunder

– Vi har upprättat en miljöfond som verkar för miljöfrämjande projekt där en del av intäkterna från försäljningen av ”Lokal VindEl”och ”Lokal VattenEl” går till fonden – Vi har tecknat avtal med flera nya småskaliga producenter av el

– Vi har tagit fram ”Din Energiguide” som vi kostnadsfritt skickar till våra kunder – Biologisk återställning i Rolfsåns vattensystem. DinEl har genom försäljningen av ”Bra Miljöval” kunnat bidra med totalt 4 miljoner kronor. Läs mer på: http://www.lansstyrelsen.se/vastragotaland/projektwebbar/rolfsan/

Priset:

– Vi har legat ”topp 3” på de största jämförelsesajterna 50 veckor av 52 möjliga (gäller de mest efterfrågade avtalen, bl.a Rörligt elpris)

– Vi har aktivt informerat (ringt upp, skickat brev, info på webben) de kunder som fortfarande ligger på s.k ”tillsvidarepris”.

Krångligt med el:

– En helt ny avtalsform – AndEl 50/50. För dig som inte kan bestämma dig för vilket som är bäst av rörligt elpris och fast elpris.

– Vi rekommenderar avtal utifrån de behov och vilken typ av person du är.

– Öppet forum på webben, där alla kan säga vad de tycker, tänker eller undrar – snabba svar lovas! Och vi tar till oss synpunkter för det är tillsammans som vi blir bättre.

– Bloggen -Vi har en blogg där olika personer från DinEl tar upp aktuella ämnen.

Nu kommer vi fortsätta att utvecklas tillsammans med er och vår nästa stora förbättring är att alla kunder skall få sin egen sida på webben och sitt egna inlogg. Här skall ni kunna se er förbrukning, era fakturor och andra både matnyttiga och roliga saker. Den kommer att lanseras vid årsskiftet 2010.

Lennart Hansson, VD på DinEl

Källa: DinEl.se